Alla inlägg under februari 2008

Av mikaela - 20 februari 2008 18:10

guuud, vilket bra väder det har varit idag. och jag har ju som sagt städat bilen i detta vårväder. känns bra. var en sväng på macken och tvättade den också, elr ja jag tvättade väl inte, utan maskinerna. hah.


inte så himla roligt att den blev nästan lika skitig igen på en gång. åkte upp till härnösand och lämnade av emil och lars så då blev det en svart ist för röd bil. haha, bytte ut skiten! haha. jaja, jag har ju varit duktig och försökt gjort ngt åt saken iaf. fick i uppgift av emil att sätta fast baslådan också, hmpf. får se hur det går. ska nog be pappa om hjälp så det inte blir fel.


nej nu tror jag allt att jag måste göra mig klar för träning!

hejdåååå!


Av mikaela - 20 februari 2008 13:02

jahapps. kan ju kanske börja lite smått om gårdagen. som sagt var jag ju hos tandläkaren två gånger, för att dom skulle fixa en ny nattskena till mig. och det gick ju bra. var ju också hockey igår. timrå förlorade tyvärr efter förlängning. menmen, nått lag måste ju stå som förlorare också. blev timrå denna gång.


efter hockeyn så åkte jag och hämtade emil, och därefter hem till mig. slog på tv:n en stund, låg och pratade en massa, sen somnade vi.. hände inte allt för mycket.


sen så idag då? jo, jag har precis kommit hem från jobbet. tänkte ta och passa på att städa bilen nu innan jag ska hämta emil. ska vara duktig. kanske tar bilen i tvätten också. skulle behövas nu.. sen i eftermiddag/kväll ska jag träna, och efter det blir det hem till emil skulle jag tro. träning på mariedal idag, och då blir det en jobbig träning. hua.. längtar inte.


och just ja! det bästa igår var när en pappa och en son kom in och handlade av mig och sara.. så här lät det;

SONEN; Han heter Håkan, och han har ingen tjej..

JAG&SARA; Nähä...

SONEN; Han är nog för gammal för det..

JAG&SARA; Man blir nog aldrig för gammal för det..

SONEN; Vilken är äldst av er?

JAG; Det är jag

SONEN; Okej. Hejdå..

EN GENERAD PAPPA; Tack och hejdå..


blev en liten pinsam situation för pappan där, och vi visste inte riktigt vad vi skulle säga, haha! menmen, roligt va det iaf.


nu blir det städ av bil!

TJOHEJS!


Av mikaela - 19 februari 2008 08:21

nyss käkat frukost. ska väl ta och göra mig klar för dagen strax. har hunnit med att vara hos tandläkaren också, känns nödvändigt att åka in till stan till halv 8 för ngt som tar 5 minuter. drog upp emil lite i onödan känns det som, men han kom ju i tid till dagis iaf. bra det.. ska tillbaka dit i eftermiddag igen, för att hämta grejen, som kankse tar 2minuter. gaaah.


nej nu har jag inte riktigt tid att sitta här..

hörs kanske lite senare.

morsning!

Av mikaela - 18 februari 2008 22:22

måndagen är nu snart avklarad. träningen gick väl okej. löpningen var jobbig, men jag kan meddela att jag klarade mig. men uff vilken trött dag det blir imorgon. benen känns som två blyklumpar i sitt bästa skick.


hockey imorgon, modo står som motståndare vilket innebär fullsatt. mycket folk=mycket jobb(offtast). ska nog gå bra ändå. blir även ett tidigt besök hos tandläkaren imorgon, klockan 07:30 ska jag infinna mig i stan hos kära karin. sen blir det återbesök samma dag vid 14:15 för att hämta nattgrejen som dom ska laga åt mig. blir najs.


nej nu ska jag ta och åka till min kära emil och mysa sönder honom!

tror att han ska vara hemma vid det här laget.. hoppas, om inte annat får jag väl överraska honom! hih. busiigt.


pussochgodnatt mina bloggläsare.

/ m ikaelaaa.


Av mikaela - 18 februari 2008 16:16

min solstråle, mitt allt.

jag älskar dig såå!

Av mikaela - 18 februari 2008 13:50

jag är trött. och snart ska jag hämta emil för att sedan åka hem igen och sova.. det bestämde vi oss för redan imorse då vi steg upp. "i eftermiddag åker vi hem och sover!!", det var typ dom första orden som kom springades ut ur våra munnar.


hatar måndagar. trista och man går bara och tänker på hur långt det är kvar till helg igen. och nu känns det väääääääldigt lång. men bara att kämpa på. haha. låter som världens latmask. men så är det faktiskt ibland.

idag så har jag jobbat, och idag hade vi besök av plexus och co! hade någon slags föreläsning om förståndshandikappade barn. rätt skoj.

annars idag så blir det träning, först löpning, sen inne i ncc. längtar INTE tills löpningen. efter blir det väl hem och sova. försöka iaf, inatt så sov jag så oroligt. vet inte riktigt vad det är med mig, får kanske sova hos emil inatt ist så jag får lite sömn.. får se vad han säger för ngt.


idaaaaaaaaag blir det enchiladas till middag! MUMS, säger jag bara.


morsning korsning!

Av mikaela - 17 februari 2008 16:27

TRE om mig

3 saker som jag gillar:

EMIL, såklart

fotboll

sängen är en favorit

3 saker som jag tycker illa om och som skrämmer mig:

mörker... hua..

döden?!

ensamhet..


3 viktiga saker i mitt rum:

sängen

tv;n.. inklusive boxen!

värmeljusen får man inte glömma bort


3 slumpvis valda fakta om mig:

jag bor i ett hus

har en katt som är söt

är vänsterhänt


3 saker jag vill göra innan jag dör:

gifta mig och allt sånt där

resa,resa,resa

hm sen då? är ju en massa som jag inte kommer på nu.. så PASS! hah.


3 saker som jag kan göra:

prata högt och om saker som inte har nån mening

pussa på emil

sooova


3 saker som jag inte kan göra:

vara diskret..

hjula

slicka mig på näsan


3 saker som jag säger mest:

men neej

sluta

kankse det


3 kändisförälskelser:

det är en hemlis som jag inte tänker avslöja här..

hah.

3 stycken som jag skulle vilja svarade på frågorna:

vet inte riktigt vilka som läser det här men..

amanda t

jessica f

sara (om hon inte redan gjort den)

Av mikaela - 17 februari 2008 15:59

jahapp, nu är det söndag igen. har varit och spelat match på västhagen mot stöde. vann med 3-2.. till slut.. fick göra ett mååål också. kuul.


helgen har varit som denna att i fredags blev det utgång. vet inte riktigt vad jag ska säga om det men.. hm. sen så igår blev det en mysdag med emil. låg i sängen typ hela dagen och glodde på disneyfilmer. kanon det!. sen middag osv. dagen gick rätt fort och vi somnade ovaggade.

idag så blir det ju inte så mycket mer, tänkte försöka fixa till lite på rummet nu snart, sen middag. och efter det ska jag till emil och hjälpa honom med sitt rum, och efter det hem hit och glo tv! en slapp dag helt enkelt..


HEJDÅ...

Ovido - Quiz & Flashcards